7 февруари 2011 г.

Кодрид кадир

Това е един много интересен и лесен десерт. Няколо пъти четох рецептата преди да започна да го приготвян и все си мислех че няма да ми се получи. Но колкото пъти съм го приготвяла винаги е ставал много хубав. Рецептата взех от Мими от форума на "Гответе с мен" и най - отдолу ще посоча в източник.


Продукти за кекса:
1 яйце
100г захар
100 мл прясно мляко
100 мл масло
1ч.л. бакпулвер
100г брашно
2 ч. л какао

Продукти за крем карамела:
700мл. прясно мляко
200г захар
3 яйца
1 ванилия

Приготвяне:
В тава с диаметър около 21 см. карамелизирайте 5 - 6 с.л. захар. От изброените продукти за крем карамела пригответе смес която трябва да е течна. Изсипете я върху приготвения карамел.
Смесете продуктите за кекса трябва да се получи средно гъсто тесто. Изсипете кексовото тесто на тънка струя в центъра на крем карамела. Не го оформяйте с ръце, дори и да ви се стори че е само в средата при печенето то ще се разпредели както трябва. Точно това е магията на сладкиша. Поставете тавата в друга тава с по - голям размер, като сложите топла вода така че да се получи т.н. печене на водна баня. Печете на 180 гр. до готовност на кекса, но не по - малко от 50 мин.
Оставете добре да изстине десерта и след това обърнете в поднос.
Страхотен десерт задължително го пробвайте!

източник

2 коментара:

  1. Това е един от любимите ми десерти. И винаги се получава. Най-много ми харесва приготвен в продълговатата форма за кекс. Така добре се усеща и кексовото тесто и крем карамела. Наистина е чудесен десерт.

    ОтговорИзтриване
  2. На мен също ми е любим, но не съм го пробвала в правоъгълна форма. Явно този десерт ще се явява на поправка :))))

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...