25 ноември 2011 г.

Блонди - Butterscotch Brownies


Това е един малко по различен браунис, защото основата не е разтопен шоколад, а просто се добавя на парчета. Стефани от Joy of baking е кръстила този десерт така и на мен не ми се искаше да променям името. Както и да се казва , трябва да призная, че е истинска фантазия. Комбинацията от бял шоколад, кафява захар и масло придават на десерта страхотен аромат и е истинска наслада за небцето. Знаейки, че белия шоколад в къщи е на почит, изобщо не се замислих при избора на десерт. Ето и как се приготвя:

Продукти:
1 яйце
160 гр. кафява захар
2 ванилии
113 гр. разстопено масло
130 гр. брашно
1 ч.л. бакпулвер
1/4 ч.л. сол
75 гр. едро начупени орехи
100 гр. бял шоколад на парчета

Приготвяне:
Разбийте яйцето заедно със захарта, докато се смесят добре, не е задължително да разбивате докато захарта се стопи. Добавете ванилиите и течното масло. Разбъркайте с миксер. Брашното смесете с бакпулвера и солта и добавете към яйчната смес. Разбъркайте с шпатула, защото сместа става доста гъста. Накрая се прибавят орехите и начупения шоколад. Подгответе тава с размери 20 x 20см. и покрийте с хартия за печене. Печете в загрята фурна на 180 гр. на средна скара за 25 - 30 мин.
Да ви е сладко!

19 коментара:

  1. Няма значение дали с черен или бял шоколад, браунис винаги е вкусен :-)!
    Хубав следобед, Ели!

    ОтговорИзтриване
  2. Една такаво куличка от браунис заменям веднага за моя хляб,защото изглежда ужасно вкусно,мила Ели!
    Ей сега с чашата кафе пред мен направо си представям какво блаженство ще е!
    Шоколада на копчета ще ми подскажеш ли от къде купуваш?

    Хубав и усмихнат петък!

    ОтговорИзтриване
  3. Дени, така е разкошен е!

    Роси, да ти кажа тук в Стара Загогора има склад на "P.I.C.Co" и аз от там го взимам на килограм. Ако няма склад в твоя град пиши ми ще ти взема, и ще ти пратя. А в Метро има само натурален на копчета.Дано да бях полезна!
    Поздрави!!!!

    ОтговорИзтриване
  4. Много хубава рецепта,Ели,
    убедена съм и за вкуса - браунис е великолепен сладкиш.
    Поздрави и хубав петък, Диана

    ОтговорИзтриване
  5. Ели, и при нас е на почит белият шоколад.
    Много апетитно изглежда сладкишчето!
    Поздрави и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  6. Ето къде отишъл белият шоколад:) Надявам се, че добре си го скрила от децата:)И аз харесвам блонди, твоят е станал чудесен!

    ОтговорИзтриване
  7. Чудно предложение:) Аз не съм фен на белия шоколад, ама пък мъжът ми много го обича.:) Трябва да опитам този брауниз:)

    ОтговорИзтриване
  8. Напълно съм съгласна с Дени и бих се почерпила и с две такива кулички (защото съм си прасенце на тема сладко ;))!
    Чудесно блонди, Ели!

    ОтговорИзтриване
  9. мммммммммммм това ме искушава толкова много, искам веднага един браунис,

    ОтговорИзтриване
  10. Рецептата изглежда интересна , а и резултатите са прекрасни! Много апетитно изглежда!
    Приятна неделя!

    ОтговорИзтриване
  11. Взимам си и от това брауни.Май днеска ще с нахраня при теб Ели:)

    ОтговорИзтриване
  12. Чудна идея за компания на кафето ми сутрин. Не изглежда да е много трудоемко и времеотнемащо, което ми харесва :) Мога ли да попитам, ако заменя белия с кафявия шоколад дали ще се получи? В Нашето семейство е на почит кафявия шоколад.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не съм опитвала с кафяв шоколад, но мисля, че ще си загуби чара :))) Не пречи да опитате и споделете дали се е получило добре. А за бързото се приготвя бързо, но и бързо свършва :)))

      Изтриване
  13. Страхотна публикация. Продължавай в същия дух!

    ОтговорИзтриване
  14. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
  15. Здравейте, Ели! Голям фен съм на блога Ви и съм правила доста от рецептите Ви. Всичките са страхотни. Този браунис обаче вече го правя два пъти като спазвам съвсем точно указанията, но става твърд като камък. Виждам на снимката Ви, че Вашият е станал като кекс, докато този в оригиналния сайт е по-скоро като бисквита, каквото е и описанието на английски. Предполагам, че сте променили рецептата, може би сте добавили мляко? Бих била благодарна, ако ме посъветвате как и моят да стане като кекс. Благодаря предварително!

    ОтговорИзтриване
  16. Здравейте Ева! Този сладкиш, не съм правила много отдавна и благодаря, че ми го припомняте, май ще взема да го спретна. Радвам се много от мите предложения са ви допаднали, надявам се и занапред да е така.
    В сладкиша не добавяте мляко, тестото става гъсто, то не прилича на кексовото. Според мен бъркате при печенето. Не печете много сладкиша, не повече от 25 - 30 мин, и не повече от 180 г. Ако се препече ще стане твърд. Точно това е интересното на десерта, с леко влажна вътрешност и леко дъвчащ ефект. В оригиналната рецепта, стои като бисквитка, може би защото го печат повече, незнам. Аз личо не го проверявам с клечка, просто като се получи леко златист цвят отгоре и изваждам. Успех!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте Ели,

      Благодаря за отговора, вчера го пекох 25 минути на 180 градуса, предния път 30 мин на 180 гр. Може би обаче фурната ми е по-силна, ще пробвам да го пека 20ина мин и ще кажа дали е станал:) Иначе като го полях с мляко стана супер, за мен почти не остана :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...