2 ноември 2011 г.

Зрял боб с булгур и едно предизвикателство


В днешният пост ще представя една рецепта, която събуди в мен голям интерес още като я прочетох в сп. "Домашна кухня". Не за друго, а защото никога до сега не бях опитвала булгур. Интересно ми беше какъв ще е вкусът му, особенно пък в комбинация с боб. Е, резултата ме впечатли, мисля че това няма да е единствения път, в който ще се прави. Рецептата е сполучлива и веднага влиза в графа любими. Ето как се приготвя:


Продукти:
300 гр. зрял боб, сварен или от консерва
100 гр. булгур
1 стрък праз лук
1 морков
2 средни камби
1ч. л. червен пипер
50 мл. олио
чубрица
джоджен
сол
магданоз

Приготвяне:
Ако не използвате боб от консерва, е необходимо предварително да го сварите до готовност за салата т.е. да не се развира много.
В тиган с олио запържете нарязания праз лук, заедно с настъргания морков и нарязаните на ситно камби, докато омекнат. Сипвате около 300 мл. вода и добавяте булгура. Варите 20 - 25 мин., докато набъбне булгура и водата се изпари. Прибавете сварения боб, овкусете с чубрицата, червения пипер, джоджена, солта и отместете от котлона. Когато сервирате поръсете с магданоз.
Да ви е сладко!


До тук с рецептата, дойде време и за предизвикателството, което отправиха към мен Елексирчето и Нина. Безкрайно им благодаря за оказаната чест.



На свой ред сега трябва да изпълня условията на това предизвикателство:
А те са следните:
1. Благодари в своя пост за наградата и посочи линк на наградилия те.
2. Напиши 7 неща за себе си
3. Предай наградата нататък на (най-много!) 15 блога.
4. Информирай посочените от теб за наградата.

Тъй като вече изпълних първата точка минавам нататък:

Това съм аз:
1. Щастливо омъжена съм с две прекрасни деца Рени на 6 год. и Венелин на 2 год.. Отдадена съм изцяло на семейството си, обичам ги, а те винаги ме подкрепят във всичко.
2. По професия съм социален работник и вече 9 год. съм отдадена на работа с хора с увреждания.
3. От около 1 год. посещавам клуб за народни танци "Броеница" Стара Загора, много ми харесва да танцувам и така се разтоварвам истински.
4. Когато открадвам време за себе си шия гоблен.
5. Много усмихнат и весел човек съм, усмивката почти не слиза от лицето ми.
6. Много обичм шоколад.
7. Абсолютен домошар съм.

Сега идва по - трудната част от играта, да избера 15 блогъри. Аз се спирам на:
Мони - Солени вкусотии
Веси - Сладко и солено
Бени - Скрит кулинарен талант
Тони - С мен в кухнята
Танита - Рецепти прелитащи през океана
Дани - Музика за свободното време
Ели - Моите любими рецепти
Мъх - Горски мъх
Мина - Angellove's Cooking
Стела - Аелис в страната на чудесата
Кокона
Мария - My Cooking Book Blog
Нанита
Федора - Ossigeno
Силвия - Безкраен пикник
Приятно писане на всички!














9 коментара:

  1. Това ястие ще ми хареса много, да не говорим, че и адски апетитно изглежда...
    Поздравления за рецептата и наградата :)
    И благодаря за предадената щафета :)))

    Хубав ноемврийски следобед :)

    ОтговорИзтриване
  2. Рецептата е интересна, снимките - апетитни! Обичам боб, но с булгур не съм опитвала никога.:)
    Благодаря за предизвикателството!:)
    Хубава топла вечер!:)

    ОтговорИзтриване
  3. Изглежда вкусно, Елена! Правила съм нещо подобно само че с леща, ще се радвам да опитам и твоята рецепта. Аз готвя доста често с булгур, приготвям и салати с него. Много е засищащ и осигурява полезни калории.

    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  4. Exquisita receta me la serviría todos los días,luce espectacular,abrazos grandes.

    ОтговорИзтриване
  5. Ели,чудна гозбичка пак при теб!Булгур и аз харесвам,смесвам го с ориз и ползвам най-вече за пълнене!
    Но и на ризото съм правила,даже и с просо и ориз,пак е вкусно.
    Радвам се,че отговори на предизвикателството и че сподели интересни подробности с нас!

    Да са живи и здрави дечицата!

    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. Еха, колко колоритна манджичка! Страшно ми харесва!
    Беше ми интересно да науча повече за теб :)
    И благодарности, че ми предаваш предизвикателството!

    ОтговорИзтриване
  7. Ели,примамливо предложение,точно по наш вкус!Ще се пробва!
    Благодаря ти за споделената награда!
    Пожелавам ти хубав,усмихнат и цветен ден!Веси

    ОтговорИзтриване
  8. Интересна рецепта!
    Изненада ме-голен?кога ти остава време бе жена:)))

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...