10 ноември 2011 г.

Мандаринов кекс и награди от Мони


Децата толкова искаха мандарини, че постоянно мрънкаха да им купя и попаднах на едни, които не можеш да ги сложиш в устата. Толкова са кисели, че не се близват и малките бяха така разочаровани, че аз за да замажа положението се развихрих и половината ги направих на кекс, а останалите изцедих на сок. Смесих със сок от ябълки и лъжица мед. Децата изпиха сока докато аз разбърквах кекса. Ето така и аз бях доволна, че не изхвърлих киселите мандарини и децата имаха следобедна закуска. Ето и рецептата на кексчето:

Продукти:
5 яйца
1 ч.ч. захар
1 ванилова захар
100 гр. меко масло
2 ч.ч. брашно
1 бакпулвер
сока на 5 мандарини

Приготвяне:
Разбивате яйцата със захарта и ванилената захар на пухкав крем. Добавете маслото, което трябва да е със стайна температура и отново разбивате с миксер.
Пресявате брашното и бакпулвера и добавяте на етапи към маслената смес.
Сипвате и сока от мандарините, разбърквате и изсипвате сместа в намазана с мазнина и набрашнена форма за кекс, и поставяте в загрята на 180 градуса фурна. Когато се надуе и зачерви, взимате един дървен шиш и пробождате кекса, ако няма тесто по него, значи е опечен.
Изваждате от фурната и оставяте за 10 - 15 мин. да престои, след което го изваждате от формата и поднасяте на парчета. По желание може да го поръсите с пудра захар.
Да ви е сладко!

А сега да благодаря на Мони за страхотните награди, с които ме закичи. Много ама много ме зарадва и аз на свой ред искам да зарадвам всеки, който ги хареса. Избирам този начин за предаване на наградите, защото искам да ги подаря на всечки мои приятели и страхотни кулинари, и автори на вкусни блогове. С огромно притеснение, че ако изброявам ще пропусна някой, моля всеки който прочете поста да си вземе наградите в куп и трите :)



6 коментара:

  1. Браво на теб! Чудесен кекс си спретнала:)

    ОтговорИзтриване
  2. Никак не обичам да ми се "паднат" такива кисели мандарини:(
    Обаче виж, не ми е хрумвало да ги оползотворя по този начин:-)
    Поздравления за което, а също и за наградите!!

    ОтговорИзтриване
  3. Ели,и пре мен имаш наградка!
    А за тези три честито!
    Кексчето и снимките много ми харесват!
    За съжаление мандарините и портокалите започват да стават за ядене едва към декември,сега са още много кисели и ципести.
    Но на децата може ли да устои човек :)).
    Поне си ги използвала по най-добрия начин!

    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. СТРАХОТНО КЕКСЧЕ !
    Честити наградки :)

    ОтговорИзтриване
  5. Честити наглади, Ели!
    Усещам аромата на кексчето :)
    Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...