8 февруари 2014 г.

Кокосова торта


Естествено празниците се отбелязват с торта! Любимият порасна с още една година и освен всички приготовления, трябваше да се прави и торта. Да си призная тя изобщо не е сложна, търсих нещо лесничко и бързичко. Първоначалната идея за украсата беше съвсем различна, но се сетих, че преди време бях купила фондан, който така си стои в шкафа. Аз досега не съм приготвяла нищо с фондан и малко се притеснявах, какво ще се получи и дали ще се справя. От резултата съм доволна, и в едно съм сигурна, ще има и други опити с подобни торти. Ето и рецептата:

 Продукти:

   За блата
200 гр. ситно смлени орехи
2 белтъка
15 гр. пудра захар

   За крема:
1 консерва кондензирано мляко
200 гр. бял шоколад
80 гр. масло
80 гр. кокосови стърготини
200 мл. течна сметана

захарен фондан за украса
Приготвяне:
   На блата:
Белтъците се разбиват много добре на сняг с миксер, и постепенно се прибавя захарта. Добавете постепенно орехите като разбърквате с шпатула за да не паднат белтъците. Трябва всичко да се смеси добре. В тава с диаметър 20 - 22 см. поставете хартия за печене и разпределете ореховата смес. Изпечете в предварително загряла фурна на 180 градуса за 15 - 20 мин. Оставете изпечения блат добре да се охлади.
   На крема:
На водна баня разтопете маслото и шоколада. В друг съд на слаб огън загрейте кондензираното мляко и отстранете от котлона, прибавете разтопения шоколад и разбъркайте. Сметаната разбийте много добре и прибавете шоколадовата смес, като разбърквате с шпатула за да остане пухкав крема.Накрая смесете и с кокоса. Всичко се разбърква за да се смеси добре, крема става по гъст.
За сглобяването на тортата използвайте ринг, поставете ореховия блат и разпределете целия крем. Оставете поне за 2 часа в хладилника за да стегне. След това украсете по желание, може със захарен фондан или да покриете с шоколад. Изборът е изцяло ваш!
Да ви е сладко!

Адаптирано от тук


4 коментара:

  1. И вкусна, и красива. Отличен първи опит, Ели! :)
    Да ти е жив и здрав любимият и много да се обичате. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Ели,още веднъж честито на половинката ти!
    Отново си заложила на любимия кокос и как иначе при толкова вкусна торта,поздравления!
    Сметаната предполагам също добавяш в крема разбита или ...?
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, благодаря ти! Сметаната съм я пропуснала, но ей сега ще я добавя. Благодаря ти, че ми напомни!
      Поздрави и от мен!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...