26 септември 2012 г.

Сладко от грозде и орехи


Още от миналата година се каня да приготвя това сладко. Но тогава нещо все ми се разминаваше и не се получи. Рецептата е на Траяна от "Вълшебства в кухнята", почти нищо не съм променяла, освен това, че добавих лимонена киселина. Стори ми се, че ако не сложа има опасност да се захароса. Аз го приготвих от различни сортове грозде - бяло и черно, резултата е страхотен. Ароматно и много богато на вкусове сладко. Ето и рецептата:
Продукти:
1 кг. грозде - при мен смесено от бяло и черно
0,500 кг захар
1 ч.ч. орехови ядки
2 с.л. ром
щипка лимонена киселина



 Приготвяне:
Гроздето се почиства и оронва на зърна. Поставете го в тава и изсипете захарта, прибавете и ореховите ядки. Аз лично ги предпочитам цели, но ако искате може да ги нарежете на малки парченца. Поставете тавата във фурната и печете на 200 градуса. Гроздето ще пусне доста сок, затова е добре да предвидите по дълбока тава, за да не започне да кипи. Ще разберете, че сладкото е готово, когато започне да образува мехурчета, трябва да се сгъсти. Извадете тавата и прибавете рома и лимонената киселина. Върнете тавата във фурната за не повече от 2-3 мин. Още докато е топло сладкото го разпределете в бурканчета, затворете и обърнете надолу с капачката. Нека така да изстине.
Да ви е сладко!

14 коментара:

  1. Ellerinize sağlık, çok güzel ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar..

    ОтговорИзтриване
  2. Изглежда превъзхдно!Може би трябва сорт без семки?При теб как е,Ели?
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Живе, определено ще е по добре сорта грозде да е без семки, но аз не използвах такова. Имаше семки, но пък като се изпекат и стават хрупкави и така ни хареса много.
      Поздрави!

      Изтриване
  3. Страхотно е станало! Много го обичаме у дома:)

    ОтговорИзтриване
  4. Ели, страхотно сладко! Толкова добре изглежда, супер консистенция! И с тези орехи е неустоимо! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси Кате, сладкото наистина се получи много добре. Да си призная за първи път правя сладко във фурната и бях с малки резерви, но сега вече съм сигурна, че се получава.
      Поздрави!

      Изтриване
  5. Това сладко ме уцели точно в десятката ... сега ще има да го мисля и май, май ще върви към правенето му :) Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, аз го отложих за цяла година и много съжалявах, не прави и ти моята грешка.
      Поздрави!

      Изтриване
  6. Не съм много по сладките неща, но това сладко просто предизвиква да се направи! Съчетанието на грозде и орехи много ще се хареса на сладколюбивците у дома!:)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Много ми хареса сладкото от грозде!Изглежда изкусително на снимките и със сигурност е много вкусно и ароматно!
    Не съм правила до сега заради семките.
    Щом казваш, че не пречат мисля да пробвам.
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Димиева,
    и майка ми правеше такова преди години. Много, много е вкусно, но мен лично семките ме изнервяха. Бих го направила и аз, но с грозде без семки.
    Снимките ти са много изкусителни!!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  9. Снимките са изкусителни, поздравления за прекрасното сладко! Аз бих се насочила към стафидените сортове, няма как да се пропусне подобно предложение!

    ОтговорИзтриване
  10. Добавих малко канела и 3 листчета индрише. Превъзходно е! Вероятно няма да имам нужда от бурканчета!Поздрави!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...