24 март 2013 г.

Пилешко калцоне

В дните на великите пости това не е най - доброто предложение, но ние в къщи, за добро или за лошо не постим. Но със сигурност е много добро предложение за почивния ден. Аз обикновено само тогава имам време да замеся нещичко. Пицата стана много сполучлива ето защо искам да я споделя:
Продукти:
  за тестото:
180 мл. топла вода
1 и 1/2 с.л. зехтин
1/4 ч.л. сол
400 гр. брашно
7 гр. суха мая

  за плънката:
200 гр. пилешко месо/ аз използвах от бут/
100 гр. гъби
2 - 3 с.л. олио
1 глава лук
сол
черен пипер
200 гр. кашкавал

Приготвяне:
  на тестото
Аз приготвих тестото в машината за хляб, като поставих продуктите в реда, в който съм ги изброила, и използвах програмата за тесто.
 Разбира се тестото може да се омеси и на ръка, като е необходимо да се получи меко и еластично тесто. И ще трябва да го оставите да удвои обема си.
  
  на плънката:
В тиган задушете месото заедно с лука и мазнината. Докато месото се готви, почистете гъбите и нарежете на малки парчета. Прибавете ги към месото и добавете подправките.  Ако месото не е пуснало достатъчно вода може да добавите. Аз лично го задушавам без вода, пилешкото бързо се готви. След като месото е готово отместете от котлона и оставете да изстине.
Готовото тесто разделете на четири равни части. Всяка част разточете на питка с диаметър около 25 см. В половината част на питката разпределете от плънката и покрийте с парче кашкавал. Намажете краищата на питката с вода и завийте, като празната половина захлупите върху пълната.  Завийте краищата, така че да се получи борд. Подредете ги в тава застлана с пекарска хартия. Намажете с малко прясно мляко и поръсете с шарена сол. Изпечете в предварително загрята фурна на 200 гр до готовност.
Да ви е сладко!


7 коментара:

  1. Изглежда перфектно, сигурно е и много вкусна! Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  2. Тия калцонета са страхотни за по всяко време на деня! Обожаваме такива, Ели, а ти ми напомняш, че отдавна не съм им правила. Дано някой не мерне страничката ти зад гърба ми, че днес ми е почиващо :)
    Хубав неделен ден на теб!

    ОтговорИзтриване
  3. Ооо, това е просто прекрасно! Обезателно ще го пробвам някога. Много ми напомня на един любим град - Стара Загора. В една от закусвалните там се продават "бейкъри с пилешко месо", които изглеждат точно като твоите красавци. Благодаря, че сподели, наистина.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. А…и ние не постим :) и калцоне обичаме :))))
    Чудесно предложение за разходка сред природата в неделния ден !

    ОтговорИзтриване
  5. Ели, честито Благовещение!
    Провокираш ме с това калцоне.
    Не съм се престрашавала досега да го приготвям.

    ОтговорИзтриване
  6. Супер предложение,Ели,много ми харесва и скоро ще им загъна по нещичко на моите и аз,благодаря за прекрасната идея!Прегръдка и хубав ден!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...