11 ноември 2014 г.

Памук погача



Ето ме и мен на опашката, то май само аз не съм я правила. Да ама не! Вече няколко пъти замесвах това чудно хлебче. Благодаря на Зиче за чудесната рецепта. Много сполучлива и лесна за приготвяне. За нас обаче това количество тесто е много и като замеся дозата, разделям на половина и едната част изпичам, а другото слагам в хладилник, и на другия ден пак :).

Продукти:
240 мл топла вода
240 мл топло прясно мляко
240 мл олио
1 с.л. сол
5 с.л. захар
1 пакет суха мая
около 900 гр. брашно
1 жълтък за намазване
семена за поръсване / при мен сусам и маково семе/

Приготвяне:
Сложете в купата на машината водата, млякото и олиото. След това добавете солта и захарта. Накрая завършвате с брашното и маята. Използвайте цикъл за паста, толкова че само да се омеси тестото, не е необходимо да втасва. Трябва да се получи меко и нелепнещо тесто. Извадете тестото на плота и оформете на малки кифлички и подредете в тава застлана с пекарска хартия. Аз сложих във фурната и покрих погачата с кърпа. Оставих я на  50 гр. за да удвои обема си. Когато е готова погачата се намазва хубаво с разбития жълтък и се поръсва със семената. Изпечете в предварително загряла фурна на 200 гр. до готовност.
Да ви е сладко!

8 коментара:

  1. Ох, и аз не съм опитвала и не знам докога ще издържа... Вече толкова подстрекателки станахте. ;) Прекрасна е, Диди!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Елена, здравейте.
    Попаднах случайно тук и бих искала да направя едно уточнение.

    Рецептата за Памук погача, която представяте тук е от моя публикация от 15 април 2013 г. Впоследствие направих и публикувах нови трансформации като винаги съм посочвала източниците си.

    Дълга целенасочено търсих турска рецепта за тестени изделия, защото при едно пътуване в Турция, бях впечатлена от мекотата и уханието на техните погачи.
    Оригиналната рецепта е от турски сайт, но лично аз преведох (с помощта на Гугъл преводача) и нагодих според личните си предпочитания - прясна или суха мая, количество сол и захар и прочие.

    Това е най-успешната рецепта за питки, която съм правила, а се оказа и една от най-четените в моя блог.

    Без значение как се разпространява, радвам се че повече любители на тестените изделия са се докоснали до меките и уханни погачи.

    За тези, които са одобрили рецептата, предлагам да навестят "Тестени магии" в блога ми, за да видят останалите трансформации - Питки-цветя с мак за Цветница, Охлювчета със сирене, Раирани питки с ементал.
    Пожелавам ви успешни кулинарни начинания!

    ОтговорИзтриване
  3. Добър вечер Ели! Днес почерпих вдъхновение и увереност от твоята рецепта и се получи наистина мека като памук погача.Благодаря за рецептата! Желая ти весела Коледа и щастлива Нова година!

    ОтговорИзтриване
  4. Добре си ми дошла, Тодорка! Радвам се много, че съм те вдъхновила и си зарадвала близките си хора. Желая весили празници изпълнени с положителни емоции, и много любими хора край теб.

    ОтговорИзтриване
  5. Здравейте!
    Искам да ви питам дали може вместо олио да се сложи масло.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, възможно е да се замени, но количеството е много и няма смисъл. Аз съм я правила така и става чудесна, пропорциите са много точни!
      Успех!

      Изтриване
  6. Здравейте, колко грама точно е сухата мая? И може ли да се сложи на програма за тесто и дали ще втаса там или после допълнително трябва да втасва?

    ОтговорИзтриване
  7. Здравейте! Сухата мая в едно пакетче е 7 грама. А за програмата незнам, моята машина на тази програма не втасва тестото. После като го извадите само оформяте и преди да изпечете,тестото трябва да втаса.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...